17 de des. 2012

Turró de massapà amb fruites confitades



Ingredients:
  • 1 quilo d’ametlles molta (no farina) 
  • 1 quilo de sucre 
  • 1 got d’aigua 
  • Unes gotes d’essència de llimona (opcional)
  • Per al farcit: fruites confitades, tambés es pot fer amb nous

Elaboració:

Moleu l’ametlla però no molt fina. 

Poseu al foc en una cassola el sucre i l’aigua. Quan l’almívar hagi arribat a punt de bola, retireu del foc i afegiu les ametlles moltes. 

Remeneu i amasseu bé, parant compte de no cremar-vos. 

Poseu una part del massapà en un motlle forrat amb paper film o de forn. Repartiu pel damunt les fruites confitades i tapeu amb més massapà. Cobriu amb el paper film i apreteu bé. 

Podeu posar un pes al damunt per a que quedi més compacte. 

Nota: Habitualment, en l'elaboració del massapà es posen dos o tres ametlles amargues que li dona el gust característic. Si no en teniu, sempre podeu posar un parell de gotes d'essència d'ametlla (sobretot pareu molt de compte de no passar-vos amb la quantitat). Jo vaig despistar-me i no vaig posar ni les gotes d'essència de llimona ni les d'ametlla i per solucionar-no vaig fer una prova: quan treballava l'ametlla amb l'almívar, vaig afegir un xorret de Cointreau. Els que heu provat aquest licor sabreu que s'elabora amb taronges i té un puntet amargant. Us haig de dir que la prova ha estat tot un èxit perquè li ha donat al massapà un gust peculiar molt agradable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada