4 d’oct. 2012

Pastissets ràpids de xocolata




A la majoria dels  meus nebots no els agrada el cabell d'àngel, però tots troben molt bona la pasta del pastisset. Per això els hi preparo aquesta versió amb xocolata d'aquest dolç tan nostre. Quan no tinc o ganes o temps de preparar-los amb xocolata fondant, tinc el recurs ràpid d'anar al rebost i agafar un pot de crema de xocolata (el que tots coneixem com a Nocilla).

Amb les mides que us indicaré surten una vintena de pastissets de mida petita-mitjana.

Ingredients:

  • 1 got d'oli (jo utilitzo oli d'oliva de sabor suau)
  • 1/2 got de barreja de mistela i anís (tres parts de mistela i una d'anís)
  • Farina (la que entri)
  • 1 pot de crema de xocolata (Nocilla o qualsevol altra marca)
  • Sucre per espolsar al damunt *


Quan el mateix dia faig pastissets farcits de cabell d'àngel i de xocolata, per tal de diferenciar-los utilitzo sucre llustre per espolsar-los pel damunt i altres vegades, la trena del pastisset la deixo a la part superior, enlloc de fer-ho al costat.

Elaboració:

Barregeu en un bol l'oli i els licors. Afegiu la farina fins aconseguir una massa que no s'enganxi a les mans. Pessigeu la massa, així us quedarà més trencallosa i cruixent.

Agafeu una porció de massa i feu una bola, poseu-la damunt d'un troç de paper vegetal (que podeu comprar a les llibreries i sinó també podeu utilitzar paper de forn) i tapeu la bola amb un altre troç de paper. Xafeu la bola fins aconseguir una circumferència plana (podeu fer-ho amb un plateret o simplement amb la mà). 
Retireu el paper i farciu amb el xocolata. Dobleu per la meitat i tanqueu donant-li forma de trena.
Poseu el pastisset en una llauna de forn i repetiu fins acabar la massa. Poseu la llauna al forn a uns 160º fins que els pastissets estiguin daurats. Vigileu de no tenir-los massa estona, perquè sinó també s'endurirà el xocolata i el que pretenem és que quedi la textura cremosa.

Deixeu refredar i ensucreu.

Un altre dia us posaré fotos per fer unes coquetes amb aquests mateixos ingredients però encara més ràpid de preparar. Simplement heu de fer unes coquetes (com si fossin panoli) i coure-les. Un cop hagin refredat una mica, deixeu caure una mica de xocolata fos al damunt i deixeu refredar fins que la xocolata s'hagi endurit una mica i ja no embruti al tocar-la amb els dits. Amb una copeta de mistela ben fresqueta o amb un bon cava, tindreu unes postres de diumenge que faran les delícies de grans i menuts. 





















16 comentaris:

  1. Quan era petita anava de vacances a l'Ampolla i recordo que em feia tornar boja la pasta dels pastissets, però tampoc m'agradava el cabell d'àngel. Quan en volia menjar, havia de trobar algún dels meus familiars adults amb qui fer tractes, perquè es mengés el farciment i a mi em deixés la pasta. Si hagués tingut una tieta com tu, que m'els preparés amb xocolata, m'hauria estalviat molts mals de cap :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mia, si t'agrada la pasta de pastisset, que és tan fàcil i ràpid de preparar, te dono una altra idea: fes boletes amb la pasta, posa-les damunt d'una llauna, les axafes una mica amb els dits, com si fos una muntanyeta. Les cous al forn i les deixes refredar. Fon una mica de xocolata de cobertura i posant una mica al damunt de cada coqueta. Jo les guardo a la nevera, són boníssimes. Els pastissets també els pots farcir de mató (nosaltres en diem brossat), crema pastissera, melmelada de figues, de taronja, de confitura de moniato, ...A veure si t'animes i ho proves!

      Elimina
  2. Que bé! Moltes gràcies! Faré les boletes amb cobertura de xocolata i els pastissets també! I tant! :-)

    ResponElimina
  3. Ho he de fer! M'encanta aquest estri de fusta!,,,,

    ResponElimina
  4. hola, on puc trobar l'estri de fusta per fer pastissets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Rosa, jo el vaig comprar fa un parell d'anys a una parada d'un artesà d'estris fets amb fusta d'olivera i de boix a la Festa del Mercat a la Plaça d'Amposta.
      Fa uns dies, al Mercat Ibèric d'Alcanar també en vaig veure. Desconec si se'n pot trobar en alguna botiga. Però per fer pastissets no és obligatori aquest estri, jo en faig des de fa molts anys i sempre els he aplanat amb la mà o amb un plateret.
      De tota manera, ja tens "excusa" per visitar les molts fires i mercats que es fan als pobles de les Terres de l'Ebre i rebuscar entre les parades fins que el trobis.
      Salut!

      Elimina
    2. jo en tinc un antic

      Elimina
  5. Hola!
    Quina quantitat aproximada de farina hi poses?
    I quant de temps de cocció al forn, per als pastissets de brossat?
    Per cert, si els faig amb un altre líquid que no sigui l'alcohol (llet vegetal, per exemple, de coco), quedaran bé?
    Gràcies! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els pastissets és una recepta tradicional que s'ha preparat sempre a les cases i s'aprèn veient com els feia la mare o la iaia. Per això, la mida de farina és "a ull". No se dir-te la quantitat, es va afegint farina fins que la massa agafa la consistència justa per a poder fer una boleta i aplanar-la. Millor no passar-se de farina, sinó quedarà la massa dura.

      La cocció al forn és fins que estiguen daurats, jo poso el forn a uns 170º de temperatura.

      Respecte a utilitzar llet enlloc de mistela i aiguardent o anís, no te puc aconsellar, és qüestió de provar-ho, però llavors no seran pastissets, perquè la mistela és un dels ingredients principals i sempre s'han fet així. Tingues en compte que és un dels dolços més tradicionals i característics de les Terres de l'Ebre.

      Elimina
  6. son bonisims jo elloc de cnyella oso una culleredeta de gingebre, i la massa es bonisima, la mistela i l'anis encara que porti alcohol cuan es cou el pert, en pot menja tothom.

    ResponElimina
  7. Algú pot dir-me on trobar la premsa que es veu en les fotografies, gracies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marià, jo la vaig comprar a una parada d'estris fets amb fusta d'olivera, normalment aquests artesans solen anar-hi a festes i mercats tradicionals. Si no la trobes, de moment pots utilitzar un got que tingue la base rodona i llisa.

      Elimina
  8. Bon dia, m’agraden les teves receptes, gràcies per fer-les tan descriptives! Et volia preguntar per la fusta amb què allises la pasta. La trobo pràctica. On es pot aconseguir?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, jo la vaig comprar fa anys a una parada d'un artesà d'estris fets amb fusta d'olivera i de boix a la Festa del Mercat a la Plaça d'Amposta. No se si ets de les Terres de l'Ebre, però segurament en alguna de les fires i festes amb parades d'artesans de la fusta que es fan a les comarques ebrenques, en trobaràs.

      Elimina
    2. Hola, este cap de setmana (22 i 23 oct) a la Sénia fan una fira de l'artesania de la fusta, és molt probable que es pugue trobar l'eina de fusta d'olivera que utilitzo per a fer els pastissets. No se si vius prop de la Sénia, però per si te pots allargar, aquí ho deixo.

      Elimina