16 de set. 2012

Melmelada de maçana amb gingebre i canyella

Prompte arribaran a casa les primeres maçanes del nostre hort i el seu aroma impregnarà tota la cuina. Serà temps de menjar-les al seu punt, a més d'aprofitar per fer-ne melmelada.

Però vaig trobar aquesta recepta i vaig decidir provar-la, sense esperar a tindre les  maçanes de casa i en vaig comprar unes quantes per fer-ne la prova.

De la recepta que vaig veure, he canviat la forma de preparar-la, similar a com preparo el codonyat.

El resultat, al meu parer, és espectacular: una melmelada, amb una textura consistent, no massa dolça, com a mi m'agrada i amb el punt cítric del gingebre i aromàtic de la inseparable parella de la  maçana: la canyella.

A continuació us explico com l'he preparat.

Ingredients:
  • 1 quilo de  maçanes de la varietat Royal Gala
  • 600 grs de sucre (la quantitat de sucre dependrà de la varietat de massana i del vostre gust)
  • 1 cullereta de gingibre molt
  • 2 culleretes de canyella molta
  • El suc de 1/2 llimona

Elaboració:

Renteu i peleu les  maçanes. Reserveu els cors i les llavors en una casso i talleu a trossos les  maçanes, poseu-les en un bol i afegiu a sobre el suc de llimona.

Cobriu amb aigua els cors i les llavors i ho poseu a coure durant 25 minuts.

Mentrestant, barregeu el sucre amb el gingebre i la canyella i aboqueu damunt de les  maçanes. Tapeu amb film i guardeu a la nevera.

Quan els cors i llavors hagin cuit el temps indicat, coleu el suc i afegiu-lo al bol amb les  maçanes i el sucre. Torneu a tapar i deixeu-ho a la nevera durant un parell d'hores.

Passat aquest temps de repòs, poseu tota la barreja en una cassola a foc suau i deixeu coure fins que la  maçana sigui tova. Tritureu-ho amb la batedora i deixeu refredar una mica la melmelada. Poseu-la en pots, prèviament esterilitzats i coeu al bany maria durant 25 minuts.

Si la tasteu en calent, veureu que sobresurten molt el sabor de les espècies, potser massa per al meu gust, però quan l'haureu deixat refredar veureu com es torna a imposar el gust de la  maçana especiada.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada