20 de set. 2012

Figues amb iogurt grec


Les figues és una de les meues fruites preferides. Menjar-les mentres les estàs agafant del mateix arbre, és un plaer que no tothom pot gaudir. Però a més, tenen l'efecte de portar-me a moments viscuts en la meva infantesa: el record d'un gronxador que el meu iaio Juanito havia amarrat a les branques d'una gran figuera que hi havia a l'hort de l'Oriola, la mateixa que ens proveia d'una magnífica sombra i unes figues grosses i dolces, que els meus iaios se'n encarregaven de collir (amb el permís dels moixons que també en feien el seu particular festí).

M'acompanya també la imatge del iaio Juanito arribant de l'hort, primer amb la Siata, després amb el Break, per últim amb el 4L, amb un cistellet ple de figues que havia acabat de collir, col·locant-les delicadament en el cistell per fer-les arribar a casa en les millors condicions possibles. Quan n'era temporada i venien  els meus tios i els meus cosins des de Barcelona a passar uns dies a Amposta, a la cuina els esperava sempre el cistellet amb les figues. Era com un ritual. 

I curiosament també em ve al record el Sr. Ramon, el de la botiga de Chordà. Assegut al darrera de la caixa, esperant al crit de «COBRE!» de les dependentes, el recordo algunes tardes amb un plateret amb figues tallades a quarts que li havien portat per berenar. No se perquè, però tinc guardada aquesta imatge a la memòria i em veig mirant al Sr. Ramon amb el plateret de figues al costat, mestres la meva mare li pagava els botons i fils que acabava de comprar.

Ingredients:
  • Figues
  • Iogurt grec
  • Canyella en pols
  • Sucre morè (opcional)


Agafeu unes quantes figues, renteu-les i peleu-les. Talleu-les a llesquetes primes i repartiu-les en un plat o en un got (jo n'he utilitzat un dels que se sol servir el txakolí). Poseu una capa de figues i una mica de iogurt grec al damunt i ho aneu alternant fins acabar cobrint-ho tot amb el iogurt. Si sou molt llèpols hi podeu afegir una mica de sucre morè. Per decorar i aromatitzar, un polsim de canyella en pols.

Ho poseu una estona a la nevera i postre acabat.






1 comentari: